Szkoły dla emigrantów Ilona Dąbrowska Czy dzieci emigrantów mogą uczyć się języka ojczystego? Oczywiście mogą – we własnym zakresie. Taka wizja wyłania się przynajmniej z
Perspektywy wielbłądów Piotr Działak Tornister, podręcznik, kanapki, cyrkiel, bilet autobusowy, zeszyt w linię, zeszyt w kratkę, piórnik… Po co codziennie miliony dzieci poprzebieranych za wielbłądy udają się do szkoły?
Szkoła nie całkiem integracyjna Juliusz Adel Mimo pozornych działań szkoły czy klasy integracyjne często nie są przygotowane do przyjęcia osób niepełnosprawnych.
Jak szkoły idą pod nóż. Historia z Krakowa Justyna Drath Mimo że ruch edukacyjnego oporu w Krakowie przygasł, kilka rzeczy udało się wywalczyć. MDK-i zostały ocalone. Opór przed prywatyzacją stołówek jest wciąż ogromny. Tymczasem miasto szykuje kolejną listę szkół do likwidacji…
Budulec dla wyobraźni Elżbieta Sokołowska / Marcin Wrzos Uczenie dzieci animacji to okazja, by zapoznać je z zapomnianym fragmentem polskiej kultury i przekazać umiejętności, które gubią, zafascynowane cyfrową
Słodycze i gorycze przedszkolaków Katarzyna Murawska To, czy dziecko je obiad w zerówce albo czy przynosi ze sobą dodatkowe jedzenie, ma również duże znaczenie społeczne. Na pozycję dzieci wpływa to, czy i jakie przynoszą ze sobą jedzenie. Natomiast niezaspokojenie podstawowej potrzeby, to znaczy niezjedzenie obiadu, stygmatyzuje.
Szkoła to wspólnota komunikacyjna Małgorzata Jakubczak / Piotr Kozak Zanim przystąpimy do dyskusji, należy najpierw pojąć, co chcemy osiągnąć. Dopiero gdy jesteśmy w kontakcie ze sobą, ze swoimi potrzebami
Wyjść z roli ofiary Ewa Rutkowska WenDo to metoda zapobiegania przemocy ze względu na płeć. Do treningu nie potrzeba szczególnej siły fizycznej. Nie uczymy sztuki walki, którą zresztą WenDo nie jest. Uczymy, jak w ogóle nie dopuścić do zagrożenia.
Wszyscy jesteśmy olimpijczykami Łukasz Moll Czy miarą sukcesu polskiego sportu rzeczywiście powinna być liczba medali przywieziona przez naszych olimpijczyków i olimpijki z odbywających się co