Kozetka dla polskiego mieszczaństwa Bartłomiej Kozek Czy przez całe dziesięciolecia udało się nam przegapić fakt, że II wojna światowa i okres stalinowskiego terroru zupełnie przeorały naszą tkankę społeczną?
Galicyjskie mity Bartłomiej Kozek Wystawa „Mit Galicji” w krakowskim Międzynarodowym Centrum Kultury próbuje zmierzyć się z wizją po trosze historycznej, po trosze wyobrażonej krainy. Na ile jej się to udaje?
Historia bez nadęcia Bartłomiej Kozek Do kin weszła „Hiszpanka” (reż. Łukasz Barczyk), reklamowana jako polska superprodukcja, luźno acz obficie czerpiąca z dziejów Polski. Jak udał się ten nietypowy pomysł?
Polityka postępu okiem sztuki Bartłomiej Kozek Stołeczna Zachęta przygląda się nieco mniej przyjemnym obliczom modernizacji.
Polityka do szpiku kości Bartłomiej Kozek Symbolem nowoczesnego serialu politycznego stał się dla wielu osób amerykański „House of Cards”. Dla tych, którzy szukają mniej cynicznego, lecz wciąż realistycznego obrazu polityki, odkryciem może być duński „Borgen”.
Wyparte wspomnienia Benoît Lechat Europejskie przebaczenie jest rzeczywistością. To jednak rzeczywistość bardzo wrażliwa, niekompletna i powiązana z ogromną odpowiedzialnością.
Europejska pamięć o Wielkiej Wojnie Erica Meijers Pora na wspólną pamięć Europejczyków i Europejek o I wojnie światowej. Jak ją zbudować?
Jak z konserwatysty zrobić ekologa? Tomasz Jarmakowski-Kostrzanowski Czy osoby o konserwatywnych poglądach można przekonać do transportu publicznego, segregowania śmieci i przejmowania się zmianą klimatu?
Długie ujęcia rewolucji Bartłomiej Kozek „Majdan. Rewolucja godności” Siergieja Łoznicy pozwala nam na nowo przeżyć atmosferę oddolnej walki z Wiktorem Janukowyczem. Obraz mówi tu więcej niż jakikolwiek komentarz.